יום חמישי, 9 ביוני 2011

זילוף ורד (בערך) בשיטת וילטון (+דרושה עובדת)

נתחיל במנהלות? 
אנחנו מחפשים עובדים. כל הפרטים פה.
וגם - נותרו מספר מקומות אחרונים בסדנת קישוט העוגיות עם מיתוש (מוני רוקח).
******************

ועכשיו לכייף:-
איך מכינים ורדים בשיטת 'המסמר' של וילטון.

נזדקק ל:
רויאל אייסינג סמיך ויציב בשקיות זילוף (סמיך זה אומר ממש מרקם של קרם חמאה. יציב ולא נוזלי כלל).
צנטרים - אחד בצורת עיגול (גודל 3) והשני בצורת עלה (מספר 57# או 58#)
מסמר זילוף
חתיכות מרובעות של נייר אפיה בערך בגודל של 1X1 ס"מ
(אפשר שתי שקיות זילוף - אחת עם כל סוג צנטר, או להחליף צנטרים בקלות בכל פעם ע"י שימוש במתאם. זה בעיקר עניין של נוחות ושל כמות - אם תרצו להכין המוני ורדים - עדיף כבר שתי שקיות...)

מתחילים בנקודת רויאל קטנה על המסמר
 שמשמשת כדבק לחתיכת נייר האפיה, ולמעשה מצמידה אותו למסמר הזילוף.
 עכשיו שהנייר מודבק למסמר - אפשר להתחיל!
 בעזרת צנטר העיגול זלפו גבעה קטנה. הגבעה צריכה להיות בערך בגובה של 1.5 ס"מ. כדי לעשות אותה "גבעתית" בעלת ראש מחודד - התחילו לזלף את בסיס הגבעה וכל פעם הפחיתו את הלחץ על שקית הזילוף ובמקביל משכו אותה מעלה. זה יצור את השפיץ המחודד בקצה הגבעה.
עכשיו מתחילה העבודה עם צנטר העלה - מזלפים כאשר צידו הרחב של הצנטר פונה כלפי מטה (לכיוון המסמר), וצידו הצר פונה כלפי מעלה (לכיוון התקרה). כוונו את החלק הרחב של הצנטר כך שיגע בעדינות בגבעת הרויאל שעל המסמר ותוך כדי זילוף (הפעלת לחץ עדין על שקית הזילוף) - סובבו את המסמר. שימו לב שאתם מזלפים ונוגעים רק בשפיץ הגבעה ולא מתחילים מבסיסה (כלומר לא נוגעים במסמר)!
המשיכו לזלף ולסובב את המסמר במקביל עד שיווצר עיגול שלם של רויאל. המשיכו עוד טיפונת כפי שמתואר בצילום, כדי לא ליצור עיגול מושלם אלא כזה שסופו עולה במעט על נקודת ההתחלה. 
עכשיו מוסיפים עלים. עקרונית ישנה שיטה האומרת לזלף 3 עלי כותרת בשכבה הראשונה, 5 בשניה ו-7 בשכבה האחרונה. אם זה מסתדר לכם - יופי! אבל ממש לא חייב. כל עוד תזלפו מספר אי-זוגי של עלים - זה בסדר, זה יראה טוב. תזלפו עד שהתוצאה נראת לכם ומוצאת חן בעניכם.
כדי ליצור את עלי הכותרת שוב מחזיקים את שקית הזילוף כך שחלקו הצר של הצנטר פונה כלפי מעלה. מחלקים את הבסיס (בראש, לא באמת) לשלושה ומזלפים שלושה עלים כאשר החלק הרחב צמוד יחסית לגבעה, החלק הצר של הצנטר מורחק מבסיס הפרח וביד השניה נעשה סיבוב המסמר. אחרי שעושים את זה כמה פעמים כדאי להוסיף עוד פעולה שמוסיפה מאוד לניראות של הפרח - מרעידים מעט את הזילוף כך שעלי הכותרת מקבלים תנועתיות (בתמונה העליונה זילוף עלה כותרת ללא הרעדת הזילוף, ובתמונה למטה זילוף העלה עם הרעדת הזילוף. רואים את השוני בעלה שמתקבל?)
הנה. ככה. יופי!
 עכשיו פשוט ממשיכים באותה הדרך לזלף עוד ועוד עלים כאשר כל עלה חדש מתחיל בחפיפה קטנה מעל העלה הקודם.
ועוד...
ועוד כמה... עד שזה נראה יפה בענייכם.
מניחים לייבוש מלא באויר.

אפשר להכין ורדים כאלה כשיש שאריות רויאל - זו דרך נהדרת לנצל אותן. ותראו פה מימין - אלו פשוט בלי כל עניין העלים וכו' - פשוט מזלפים זילוף אחד ארוך ומתמשך תוך כדי סיבוב המסמר ואז נוצרים ורדי הספיראלה האלו.




זילוף נעים,
ליהי




2 תגובות:

  1. מקסים - תודה רבה
    שולי
    SHOULYHZO1

    השבמחק
  2. בהכנת הרויאל אייסינג, פשוט מוסיפים לחלבונים אבקת סוכר עד להסמכה הרצויה?? או שיש מתכון אחר?

    השבמחק