יום שבת, 17 ביולי 2010

עוגת פרפר - הדרכה מצולמת

רציתי לכתוב פוסט ארוך שיכלול את עוגת הפרפר שהכנו קטינא, אבא ואני ליומולדתה שחגגנו בגן (וגם הדרכה איך להכין אותה), את המתנה שתפרתי עבור הגן ולהראות לכם את פרח השכבות מנייר האפיה שהכנתי לפי ההדרכה של זיקוקית אותו הכנתי קצת אחרת. חיכיתי לשעת כושר. זה אומר זמן ללא קטינא (מה לעשות שהיא דורשת - ובצדק - תשומת לב?), זמן בו שורה עלי הרוח לכתוב, מספיק זמן בו אוכל לערוך את התמונות... בקיצור - הרבה זמן. אבל אז פנתה אלי במייל דפנה עם שאלה איך מכינים עוגת פרפר. מכירות את האיתותים שהקוסמוס שולח לעיתים? מעין דחיפה קטנה, בעיטה, או מרפק בצלעות? ככה הרגשתי עם המייל של דפנה. הבטחתי לה פוסט מצולם עם הדרכה ולכן החלטתי שלא להתעכב, להעלות את ההדרכה בנפרד ואת התמונות של המתנה ופרחי נייר האפיה לדחות לפוסט הבא (שיגיע מהר. מבטיחה!).

אז קטינא שלנו חגגה יומולדת שלוש. עוד בהריון, שאמרו לנו שהתל"ם הוא באוגוסט הבנתי שאנחנו בבעיה. קודם כל - מדובר על חודש תשיעי באוגוסט (צריך להוסיף??), שנית - אני ילדת חורף, שונאת קייץ, תנו לי גשם, ערפל וקור ואני מאושרת, ושלישית - ידעתי שקטינא נידונה לימי הולדת בחופש הגדול. כבר מראש התבעסתי בשבילה.
מה שלא ידעתי ולכן לא נלקח בחשבון - הוא שמי שנולד בסוף שנת הלימודים, נגזר עליו לראות את כל חבריו חוגגים ימי הולדת כל השנה בעוד הוא מחכה בכליון עניים לשלו שמגיע שניה לפני שהשנה מסתיימת.
ובכן, קטינא שלנו, הלביאה הקטנה, אכן נולדה באוגוסט, חיכתה כל השנה ליומולדת שלה ולכן קרה שסביב היומולדת נבנה 'בילד-אפ' מטורף. חודשים הילדה מתכננת איזה סיפור נקריא, איזו חולצה היא תבחר וכמובן איזו עוגה. בעוד שני הפרמטרים הראשונים התחלפו חדשות לבקרים, נושא העוגה היה אחיד למדי. קטינא רצתה או עוגת רכבת או עוגת קטר. אני כבר התחלתי לתכנן איך נעשה, איזה מתכון יבחר, אילו צבעים יצבעו את הרכבת, מהם הממתקים אותם ישאו הקרונות...
התאריך של החגיגה בגן התקרב (עוד נושא בו ילדי אוגוסט מתחבטים - או לפחות הוריהם- הוא תאריך החגיגה. האם לחגוג בתאריך האמיתי? זה בהנחה שעוד יש גן בתאריך כזה (אין!!) או בתאריך מוקדם יותר, בו עוד מרבית הילדים נמצאים וטרם נסעו עם הוריהם לחופשה משפחתית בזימבבואה (סיפור אמיתי!)), קטינא הודיעה שהיא ליומולדת שלה רוצה שנקריא את תירס חם וכעוגה היא רוצה עוגת שוקולד, עם סוכריות צבעוניות בצורת... פרפר!!
נו. מה נעשה עכשיו? הילדה רוצה פרפר... אז יהיה פרפר!
את העוגה אפיתי בתבנית עגולה, ובצהרי יום חמישי לקחתי את קטינא מהגן, ביחד בישלנו ציפוי שוקולדי טעים ועשיר אותו היא יצקה על העוגה, הברישה כך שיכסה מכל הצדדים וקישטה כראות עינייה בסוכריות צבעוניות ועדשים. הילדה היתה מאושרת והעוגה היתה הצלחה.

אז איך מכינים עוגת פרפר:

מתחילים מעוגת שוקולד עגולה, טעימה ועסיסית. אני אפיתי בקוטר 30.


חוצים לשני חצאים שווים


מצריחים בינהם, כך שיהיו "גב אל גב".


בעזרת סכין חדה חותכים בכל חצי, בערך בשליש התחתון, חצי עיגול.


מעבירים את שני חצאי העיגול למרכז, בין שני חצאי העיגול הגדולים, כך שיצרו עיגול שלם.


בעזרת סכין חדה מגלפים את חצאי העוגה, מרככים את החיתוכים, ואני גם גילפתי מעט בשליש העליון של הכנפיים ליצירת מראה "כנפי" יותר. זהו. הפרפר מוכן!


מזמינים את כלת היומולדת, מכינים ציפוי שוקולד טעים (לתת מתכון?), מצפים את הפרפר שלנו ונותנים לזעטוט לקשט כראות עניו בעזרת סוכריות מזרה צבעוניות ועדשים בגדלים שונים.

מזל טוב לכל החוגגים ובמיוחד לך, ילדה קטנה ואהובה שלנו. ילדה גדולה בת 3!

6 תגובות:

  1. איזה כיף לראות מהכיוון שלך הדרכה דווקא לעוגה "רגילה"
    זו הדרכה שימושית מאוד כי לא כל אמא באמת מסתדרת (או בא לה) לעבוד עם הבצק סוכר.
    הטורטים שלך תמיד מעוררים קנאה...והעוגה יצאה מופלא.
    כנראה שזה עניין של השקפה כי אני ילדת 7/8 ואף פעם לא עניין אותי עניין היומולדת בשנת הלימודים.
    יומולדת שלי תמיד הייתה חודש שלם של חגיגות!!!! אבל בחיק חברים ומשפחה.
    בגילהים מאוחרים יותר, היומולדת שלי תמיד הייתה המפגש הקיצי המפורסם של ילדי הכיתה!!!

    השבמחק
  2. הדרכה מקסימה! תודה והמון מזל טוב!

    השבמחק
  3. הדרכה מקסימה וקלה... נראה לי שאפילו מישהי עם שתי ידיים שמאליות כמוני באפיה.. תוכל!

    השבמחק
  4. הסבר נפלא לעוגה מקסימה....
    בהזדמנות ראשונה מכינה לנכד\ה שלי
    ואולי תתני לנו גם את המתכון לעוגה הכושית

    השבמחק
  5. דנדשה - מבטיחה! בפוסט הקרוב!

    השבמחק