יום ראשון, 4 בדצמבר 2011

עוגיות שלכת - הדרכה

החורף הופך אותי למאמא-עוף.
כל הקיץ אני מסתובבת לי כנערה מפוזרת וקלילת ראש. הולכת לעבודה, חוזרת, אוספת את קטינא ואז מתחילה החגיגה - אנחנו משתוללות בגינה ואחר-כך קופצות לחברים לארוחת ערב, הולכות לבריכה ואז עושות פיקניק ספונטני על הדשא, אוספות את אבא מהעבודה וגוררות אותו לצאת מוקדם ולאכול ארוחת ערב בקפה השכונתי...
מה משותף לכל הנ"ל? אורח חיים של רווקה (מינוס הילדה והבנזוג) וכמעט אי-שהיה בבית. מה שנורא כייף מצד אחד, אבל גם מביא עימו כל מיני תופעות לוואי שלא אמורות לעניין את הלך הרוח הפוחז שלי - אין אוכל במקרר, הכביסה נערמת לפני המכונה, הכביסה המכובסת - נערמת בסלון. בקיצור - כל מיני תופעות שלא אמורות לעניין בת טיפשעשרה.
החורף לעומת זאת מביא איתו קינון. פתאום נורא דחוף לי לכבס הכל, לקפל ולהכניס לארון בערימות ישרות וריחניות, אני מפנקת את בני הבית במיטב המאכלים הדורשים בישול ארוך, כדרך קבע יש סיר מרק במקרר ותמיד אפשר להפתיע אותי באירוחים כי תמיד יהיה משהו מוכן להגיש בנון-שאלנט.
שלא תבינו לא נכון - אני מעדיפה את ליהי של החורף. ורק להמחשת גודל התמורה שחלה בי בין העונות - השבוע קטינא היתה חולה. ליהי של הקיץ היתה פותחת מזגן, נכנסת עם קטינא מתחת לשמיכה וצופה איתה במרתון דיסני שנקטע מדי פעם בתנומות קצרות. השבוע ליהי של החורף כיסתה את קטינא היטב בשמיכה, מיד העמידה סיר מרק עוף ואז שהיה חם בבית, ריח המרק נישא באויר וקטינא התמסטלה ונרדמה - או אז יצר הקינון פרץ, ומקום לשבת ולכלות את זמני בפייסבוק - סידרתי את מגירת הפלסטיקים במטבח!!!
סכיזופרניה עונתית זה פה.
כחלק מקדחת החורף - כל היום אני אופה. עוגיות, עוגות, שמרים, לחמניות, בראוניז... העוגיות האלו בטו-דו ליסט שלי כבר די הרבה זמן. אני מניחה שאאפה אותן ממש בקרוב. נגיד... היום!


מכינים בצק עוגיות חמאה אהוב ומחלקים לארבע.
(ניתן להוסיף תמצית טעם לבצק - כזו שמזכירה לכם חורף - שקדים, תפוז, קפה...)
צובעים כל חלק בצבע מצבעי השלכת בעזרת צבעי מאכל (בתמונה - אדום, כתום, ירוק, צהוב).
יוצרים עלה בצק מפיסות פיסות של בצק צבוע, מרדדים מעל עם מערוך (לאיחוד כל פיסות הבצק) ומקררים 15 דק'.
בעזרת חותכני עלים קורצים עלי שלכת. אם רוצים - ניתן לצייר את נימי העלה בעזרת קיסם, או להשתמש בחותכני קפיץ שחוסכים את שלב הקיסם (למשל זה).
מפזרים מעל העלים סוכר זכוכית ואופים.
טעים במיוחד עם כוס חלב קר. יאמי!


חורף נעים,
ליהי




(תודה לאתר - http://www.countryliving.com/cooking/)

6 תגובות: