יום שלישי, 20 ביולי 2010

רוצה ביס?


בשבועות האחרונים עסקתי הרבה מאוד ביומולדת של קטינא בגן.
בגן שלה נהוג כי ילד היומולדת מקבל מהגן והילדים חולצת יומולדת (שהפכה לסמל סטטוס אמיתי, הרגע בו הלבשתי לקטינא את החולצה מאוד הזכיר לי את היום בו מפקדיי העניקו לי דרגה בצבא..) וגם זר ברכות (מימוש והמחשת המושג 'זר ברכות' - הגננות גוזרות דפי בריסטול בצורת פרח. כל ילד מצייר על פרח משלו והגננת כותבת על הפרח את האיחול של האומן לילד היומולדת. מצמידים לכל פרח גבעול ממנקי מקטרות ואת כל זר הברכות אוגדים בתוך אגרטל שעשוי מעיסת נייר. כך ילד היומולדת מקבל לידיו זר ברכות של ממש).
בתמורה נותן חתן השמחה משהו לגן. עוד בתחילת השנה הגננת (המקסימה) אמרה כי מאוד נהוג להביא ספר או דיסק. אני רציתי להביא משהו קצת אחר, ומכיוון שעמדת המטבח בגן חביבה על קטינא מאוד, ומכיוון שהקראנו את תירס חם וכל ההוויה שלנו אמרה מתוק ואוכל החלטתי להכין  לגן סט מתוק למשחק תפור מלבד.

בהתחלה חשבתי לעשות מזה ממש משחק - למשל להכין עוגת יומולדת שאת הקישוטים יוכלו לחבר אליה עם וולקרו. אבל הרעיון הזה ירד כי חשבתי שמהר מאוד החלקים הקטנים יאבדו בגן ואז סתם תשאר עוגה עירומה... כך נגנזו להם עוד כמה רעיונות טובים, ובסופו של תהליך הוחלט ש Less is More, ונשאר עם אוכל מתוק מבד.
אחרי שבוע של עבודה, ימי גזירה ותכנון ולילות תפירה ופרימה, ואחרי קצת עזרה והכוונה מאימא שלי עמדו על השולחן עוגת קרם עם זיגוג ורדרד ותותים, חמישה קרטיבים חייכניים, 6 מאפים עם קצפות, פומפונים (מהחנות של נתנאלה) ותותים ו-5 קאפקייק'ס מקושטים עם דובדבנים.

הנה:-








ואחרי כל זה, מאז שראיתי את עטרות הקאפקייק'ס שלנו רציתי להכין מהם פרחים כמו בהדרכה המקסימה של זיקוקית. אז סוף סוף הגעתי לזה.
הנה:-





היו לי עוד חובות?...
אה, כן! עוד אחד לפנינה! המתכון לעוגה של קטינא. ובכן, זה מתכון שמסתובב בביתינו כבר שנים, אין לי מושג מאיפה הגיע ולכן, לצערי, אני לא יודעת למי לתת קרדיט עליו. מה שכן הוא פשוט פשוט, וטעים לילדים:

בקערה מערבבים 4 ביצים, 1 כוס סוכר, 1 כוס שמן, 1 כוס שוקולית, 1 כוס קמח תופח, 2 שקיות סוכר וניל 1 שמנת מתוקה. מחממים תנור ל-150 ואופים כ-40 דק'.

נכון פשוט?


להתראות,
ליהי





5 תגובות:

  1. משגע! אני בדיוק עכשיו נכנסת קצת לעניין התפירה, ואיזה יופי!

    השבמחק
  2. WOW איזו השקעה! איזה כייף לקטינא. השלגונים מטריפים! ואיזה רעיון משובח להכין את הפרחים מעטרות נייר, אני חייבת לארגן לי כמה מיוחדות כאלה! תודה על הפירגון ומזל טוב:-)

    השבמחק
  3. בואנה, איהזה אוסף מטריף עשית להם!
    איך בא לי הארטיק הצהוב הזה!!
    פשוט מהמם!!

    השבמחק
  4. משקיענית!!!
    עכשיו רק תחזירי טלפון...

    השבמחק
  5. איזו השקעה!!!
    כנראה גם גן מיוחד שיודע להעריך דברים כאלו.
    ןןאןן
    את מעבירה סדנאות? מלמדת?
    פשוט מדהים
    איזה מוכשרת את!!
    ציונה

    השבמחק